Októberben befejeződhet a budapesti elektronikus jegyrendszer 17 milliárd forintos pere
A győztes fél már januárban a kasszához vonulhat, bezsebelve a bíróság által megítélt milliárdokat.
A győztes fél már januárban a kasszához vonulhat, bezsebelve a bíróság által megítélt milliárdokat.
Bíróságon folytatódik a fővárosi e-jegyrendszer ügye: rágalmazásért feljelentették a BKK volt vezérét, aki korrupciós kísérletet emlegetett.
A BKK német beszállítójának magyar cégvezetője tagadja a korrupciós vádakat, miután a BKK korábbi vezérigazgatója befolyásolási kísérletről beszélt az e-jegy projekttel összefüggésben. A befuccsolt e-jegyrendszer más részleteire is eltérően emlékeznek a szereplők. A témában heves vita folyt a fővárosi vizsgálóbizottság legutóbbi ülésén Tarlós István volt főpolgármester meghallgatásakor.
A gyanús ügyeket vizsgáló bizottság a járvány miatt megcsúszott a jelentésével, a mandátuma meghosszabbítását kéri.
A soha el nem készült projekt eddig 37 milliárd forintba került.
Elvenné a hulladékgazdálkodási jogokat az önkormányzatoktól a kormány, hogy majd koncesszióba adja. A nyertesnek sok kockázata nincs, a szemetet továbbra is az önkormányzatok szedetik.
Egész pontosan valamennyi állami és önkormányzati többségi tulajdonban lévő busz- és vasút-, valamint hajótársaság jegyeinek elektronikus értékesítését az az egyetlen szolgáltató működtetheti majd, amelyik nyer a Rogán Antal hivatala által kiírt koncessziós pályázaton. A koncessziós eljárást március végéig ki kell írni. Az ITM az egészet azzal "adja el", hogy két év múlva megszűnhet a parkoláskor fizetett kényelmi díj.
Összesen 302 millió forint számlát fogadott be a Budapesti Közlekedési Központ úgy, hogy a projekt, amire szerződtették a Zöld Terasz Kft.-t, megszűnt.
A cég a főpolgármester javaslatára szerződést bont az elektronikus jegyrendszer projektjének vezetőjével, aki a Magyar Nemzet cikke szerint közeli viszonyban van a vezérigazgatóval.
Másfél év telt el azóta, hogy felmondta az elektronikus jegyrendszer szállítói szerződését, ám a Budapesti Közlekedési Központ még a perindításig se jutott el a hálózat kiépítését vállaló Scheidt & Bachmann ellen.
Szerinte Karácsony Gergely politikai szerencselovag, de arról is beszélt, hogy szeptembertől beindul az elektronikus jegyrendszer.
Közleményt adott ki a MÁV a múlt hét pénteken megjelent cikkünkkel kapcsolatban. A szövegben olyan állításokat is szerkesztőségünk "szájába adnak", melyeknek kifejezetten az ellenkezőjét írtuk le.
Jóval több kimaradás és baleset volt a BKV-nál 2018-ban, mint a megelőző évben, ebben a munkaerőhiány és a járművek elöregedése is szerepet játszott. A villamosok átlagéletkora például majdnem 35 év. A cég emiatt jóval kevesebb szolgáltatási díjat kapott a kelleténél. 2019-re 15 milliárd forintos veszteséget várnak.
A főpolgármester elismerte: az e-jegyrendszer projektet ők rontották el, de szeretnék helyrehozni.
Fővárosi integrált viteldíjbeszedési elektronikus rendszer néven újra megpróbálkozik a főváros azzal, hogy elektronikus jegyet használhassanak a budapestiek – erről döntött a szerdai fővárosi közgyűlés. A rendszer bevezetését legkorábban jövő év végére ígérik.
A Liberálisok főpolgármester-jelöltje közleményében felsorolja annak a négy szép fizetéssel rendelkező főtanácsadónak a nevét, akiknek feladata volt az elektronikus jegyrendszer ügyének menedzselése is.
A Kálvin téri és a János Pál pápa téri megállók után újabb helyszínre bólintottak rá.
Miközben Budapest közlekedésügyi vezetői hosszú évek óta szerencsétlenkednek az e-jegyrendszer megtervezésével, vannak városok, ahol ugyanilyen régóta jól működik a dolog. Hab a tortán, hogy az utasok számára lényegében fillérekért.
Az elektronikus jegyrendszer négy év szerencsétlenkedés utáni szerződésbontásáról magyarázkodott Tarlós István az Echo TV műsorában. A főpolgármester azt mondta, tudta, hogy baj van, csak azt nem, mekkora. De 2020-ra mégis lesz elektronikus jegyrendszer.